تویوتا راوفور
پست شده در نقد و بررسی خودروها و قطعات

همه چیز درباره مزایا و معایب تویوتا راوفور

تویوتا راوفور بدون شک پادشاه بلامنازع خودروهای شاسی‌بلند به شمار می‌رود که به دلیل امکانات گسترده‌ی خود از قبیل امنیت بالا و جا دار بودن چندین سال است عنوان پرفروش‌ترین خودرو شاسی‌بلند را در آمریکا به خود اختصاص داده است. با این حال این ماشین هم مانند سایر مدل‌های موجود در بازار عیب‌های خاص خود را دارد که بهتر است پیش از خرید از آن‌ها مطلع شوید. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی قطعات خودرو خارجی و وارداتی یدکیجات به سراغ بررسی مزایای تویوتا راوفور و در عین حال معایب این ماشین رفته‌ایم تا به اطلاعات کاملی در این زمینه برسید و با دید کاملاً باز برای خرید آن اقدام کنید.

مزایای تویوتا راوفور

تویوتا راوفور از جمله خودروهای شرکت تویوتا با زنجیر تایم است که در مجموع خرید آن می‌تواند مزایای مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به انتخاب وب‌سایت educationalwave.com معرفی شده‌اند:

دوام و ایمنی بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای تویوتا راو4 دوام و ایمنی بالای این خودرو در سراسر جهان است به صورتی که بیشتر افرادی که به دنبال یک خودروی ایمن و قابل اطمینان هستند این مدل را خریداری می‌کنند. تویوتا همواره به خاطر تولید خودروهایی که در تست زمان مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند، شهرت دارد و این مسئله در مورد راوفور هم صدق می‌کند و خریداران همیشه از نیازهای پایین آن برای تعمیر و نگهداری و آرامش خاطری که در سفرهای طولانی جاده‌ای دارند خوشحال و راضی هستند.

مطالب مرتبط: آشنایی با معایب رایج انواع تویوتا

دوام و ایمنی بالا

در حقیقت علت اصلی این مورد کیفیت ساخت بالا راوفور است به شکلی که در شرایط آب و هوایی مختلف دوام فوق‌العاده‌ای دارد و کارکرد بدون مشکل را در طی چند سال تضمین می‌کند.

فضای بزرگ و راحت 

فضای جادار و راحت از مهم‌ترین مزایای تویوتا راوفور است که بسیاری از خانواده‌های پرجمعیت را به خرید این ماشین ترغیب می‌کند. به این ترتیب راننده و مسافران در مسافت‌های کوچک و حتی سفرهای طولانی جاده‌ای هم کاملاً احساس راحتی می‌کنند و بدون خستگی و نگرانی به مقصد دلخواه می‌رسند.

فضای جادار و راحت راوفور

زیبایی ظاهری

تویوتا راو۴ با طراحی مدرن و جذاب خود، یکی از زیباترین شاسی‌بلندهای موجود در بازار است. خطوط تیز و زوایای جسورانه در طراحی بدنه، جلوه‌ای دینامیک و قدرتمند به آن می‌بخشد. چراغ‌های LED باریک و شیک در جلو و عقب خودرو، همراه با جلوپنجره‌ای بزرگ و مستطیلی، ظاهری تهاجمی و متمایز به راو۴ می‌دهند. همچنین، استفاده از جزئیات کرومی و ترکیب مناسبی از خطوط منحنی و زوایا، جلوه‌ای لوکس و هماهنگ را به این خودرو افزوده است. رینگ‌های آلیاژی با طراحی اسپرت و سانروف پانورامیک (در برخی تریم‌ها) نیز به زیبایی و جذابیت ظاهری راو۴ افزوده و آن را به گزینه‌ای دلپذیر و چشم‌نواز برای علاقمندان به خودروهای شاسی‌بلند تبدیل کرده است.

صندلی‌های شیک و جادار

جدا از طراحی خارجی زیبا و چشم‌نواز صندلی‌های جادار و شیک هم از دیگر مزایای تویوتا راو4 به شمار می‌روند که در آن راحتی سرنشینان در اولویت قرار داده شده است. در طراحی صندلی‌های جلو و عقب این ماشین فضای کافی در اختیار تمامی افراد قرار می‌گیرد تا همه از سوار شدن در این ماشین لذت ببرند و به هیچ عنوان احساس نکنند در فضایی تنگ و کوچک محصور شده‌اند.

صندلی های تویوتا راوفور

بالشتک‌های صندلی راوفور در نقش پشتیبان گردن عمل می‌کنند و به سبب طراحی ارگونومیک خود خستگی شما را در زمان رانندگی‌های طولانی مدت کاهش می‌دهند؛ علاوه بر این متریال‌های باکیفیت مورد استفاده جدا از راحتی حس لوکس و جذاب بودن را هم به تمامی سرنشینان القا می‌کنند. شاید یکی از قابلیت‌های شگفت‌انگیز این صندلی‌ها قابلیت چیدمان آسان آن‌ها با توجه به نیاز خریدار باشد که کارایی خودرو را به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد.

تجربه‌ای بی‌نظیر در زمان رانندگی

همان‌طور که اشاره کردیم فضای راحت و جادار یکی از مزایای تویوتا راو4 به شمار می‌رود؛ همین جادار بودن در کنار طراحی ارگونومیک، اتاق بزرگ و فضای کافی برای قرارگیری پا و سر راننده باعث می‌شود افراد بهترین تجربه‌ی ممکن را در زمان رانندگی با این ماشین داشته باشند؛ علاوه بر این کلیه‌ی متریال‌های مورد استفاده در ساخت داشبورد و سایر بخش‌ها به ایجاد فضایی لذت‌بخش و زیبا درون خودرو کمک می‌کنند که به نوعی از سرنشینان در برابر سر و صدای بیرون هم محافظت می‌کند و محیطی آرامش‌بخش را برای آن‌ها می‌سازد.

تجربه رانندگی بی نظیر با تویوتا راوفور

طراحی ارگونومیک تمامی کنترل‌ها را در دسترس راننده قرار می‌دهد تا میزان حواس‌پرتی او در جاده به حداقل برسد و چینش کاربرپسند داشبورد و کنسول هم کارایی خودرو را افزایش می‌دهد.

مصرف سوخت پایین

آنچه که سبب تمایز راوفور از سایر شاسی‌‌بلندهای موجود در بازار می‌شود مصرف سوخت پایین این خودرو است که در دراز مدت برای خریداران مقرون‌به‌صرفه است. علاوه بر این بررسی‌ اثرات این خودرو بر روی محیط زیست نشان می‌دهد که تویوتا همواره به تعهدات خود در زمینه‌ی سازگاری با محیط اطراف پایبند است و مجموعه‌ی عوامل فوق راو4 را به انتخابی هوشمندانه برای تمامی علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست تبدیل می‌کند.

مصرف سوخت پایین راوفور

مطالب مرتبط: برای خرید لوازم یدکی اورجینال تویوتا راوفور کلیک کنید.

معایب تویوتا راوفور

همان‌طور که اشاره کردیم تمامی خودروها با وجود مزایای بیشمار خود ممکن است معایبی هم داشته باشند که اطلاع از آن‌ها برای تمامی خریداران ضروری است. مجموعه معایب تویوتا راو4 را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

فضای بار محدود

با وجود اینکه راوفور فضای کافی برای استفاده روزمره فراهم می‌کند، اما ممکن است فضای بار آن برای جابه‌جایی و حمل وسایل بزرگ‌تر مثل مبلمان و انواع تجهیزات ورزشی کافی نباشد و این موضوع برای افرادی که با هدف داشتن فضای کافی به سراغ این خودرو می‌روند معضل بزرگی محسوب می‌شود. برای اینکه دید بهتری در مورد این مسئله به دست آورید در زیر فضای بار دو خودرو تویوتا راو۴ و هوندا CR-V را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم:

مقایسه فضای بار راوفور و هوندا

نام خودرو

فضای بار (پشت ردیف اول)

فضای بار (پشت ردیف دوم)

تویوتا راوفور

۱.۹۸ متر مکعب

۱.۰۶ متر مکعب

هوندا CR-V

۲.۱۵ متر مکعب

۱.۱۱ متر مکعب

 

 

 

 

فضای بار محدود

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید هوندا در مقایسه با تویوتا فضای بار بیشتری را ارائه می‌دهد و به همین جهت گزینه‌ی بهتری برای افرادی محسوب می‌شود که ظرفیت بار برای آن‌ها در اولویت قرار دارد.

آپشن‌های کمتر در مقایسه با رقبا

یکی از معایب تویوتا راوفور که در مقایسه با رقبا خود را نشان می‌دهد آپشن‌های محدود و کمتر است؛ در حالی که شرکت‌های کیا و هوندا در مدل‌های مقرون‌به‌صرفه خود برخلاف راوفور از صندلی‌های قابل تنظیم غیربرقی، کنترل‌های آب و هوای دستی و مواردی از این دست استفاده نمی‌کنند و پیشنهادهای بهتر و جذاب‌تری برای مشتریان دارند.

موتور نه چندان قدرتمند

با وجود شهرت بالای تویوتا در تولید موتورهای قدرتمند، کم استهلاک و بادوام، موتور موجود در راوفور خروجی چندان قدرتمندی در مقایسه با رقبای خود ندارد و این یکی از مهم‌ترین معایب تویوتا راو4 به شمار می‌رود. موتور ۲.۵ لیتری این خودرو توان تولید حداکثر ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد که نتایج چندان درخشانی نیستند؛‌ به طوری که در فولکس واگن تیگوان این اعداد به ترتیب به ۱۸۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر می‌رسند و حتی تعدادی از مدل‌های چینی موجود در بازار هم از آن قدرتمندتر هستند.

مطالب مرتبط: خودروهای برقی و نحوه کارکرد آنها

آپشن های کمتر راوفور

قیمت بالا

با وجود اینکه تویوتا راوفور از محصولات اقتصادی و میان‌رده این برند به شمار می‌رود قیمت نهایی آن در کشور ما به هیچ‌عنوان در حد یک خودرو‌ی میان‌رده نیست و هزینه‌های خرید آن واقعاً سرسام‌آور هستند. در صورتی که با پرداخت هزینه‌های کمتر می‌توان خودروهایی مشابه یا حتی به مراتب بهتر و با آپشن‌های بالاتر را خریداری کرد.

قیمت بالای راوفور

نکته مهم درباره تویوتا راوفور

سوالی که ممکن است دغدغه بسیاری از افراد باشد این است که آیا تویوتا راوفور تسمه تایم دارد یا زنجیر؟ تویوتا راو۴ به جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده می‌کند. این زنجیر تایم به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، نیاز به تعویض کمتری دارد و معمولاً در طول عمر موتور خودرو به خوبی عمل می‌کند. استفاده از زنجیر تایم باعث افزایش اعتماد به نفس رانندگان از نظر نگهداری و کاهش هزینه‌های مرتبط با تعویض تسمه تایم می‌شود.

مطالب مرتبط: بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودرو

سخن پایانی

با توجه به این مطلب می‌توان نتیجه گرفت که راوفور خودرویی ایمن و جادار با صندلی‌های راحت است که مصرف سوخت پایینی هم دارد، اما در عین حال نباید قیمت بالا، فضای بار محدود و عملکرد نه چندان قدرتمند موتور را هم فراموش کنید. با این وجود می‌توان گفت که این خودرو برای اشخاصی که به دنبال یک شاسی‌بلند قابل اطمینان هستند که تا سال‌ها بدون مشکل برای آن‌ها کار کند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن به شمار می‌رود. 

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

یدکیجات تامین‌کننده معتبر انواع لوازم یدکی تویوتا، قطعات یدکی لکسوس و سایر خودروهای خارجی است. برای استعلام موجودی و قیمت قطعات مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات متداول

۱. علت محبوبیت بالای تویوتا راوفور چیست؟

تویوتا راوفور یک خودروی کاملاً کاربردی باکیفیت بالا و مقرون‌به‌صرفه است که فضای کافی را در اختیار خانواده‌های پرجمعیت قرار می‌دهد.

۲. معایب تویوتا راو4 چیست؟

از معایب رایج تویوتا راوفور می‌توانیم به قیمت بالا، فضای بار محدود، خروجی ضعیف موتور و آپشن‌های کمتر آن در مقایسه با رقبا اشاره کنیم.

۳. تویوتا راوفور چند سال کار می‌کند؟

اگر از ماشین خود خوب مراقبت کنید می‌تواند بین ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار کیلومتر کار کند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *