مشکلات رایج تویوتا
پست شده در نقد و بررسی خودروها و قطعات

آشنایی با معایب و مشکلات رایج انواع تویوتا

آشنایی با معایب و مشکلات رایج انواع تویوتا

تویوتا یکی از برترین کارخانه‌های خودروسازی در سراسر دنیا به شمار می‌رود که به سبب تولید ماشین‌های مطمئن و بادوام شهرت بالایی را به خود اختصاص داده است به صورتی که کمتر برندی می‌تواند با آن رقابت کند. با این حال حتی بهترین مدل‌ها هم معایب خاص خود را دارند و این مسئله در مورد تویوتا نیز صدق می‌کند. اگر قصد خرید یکی از مدل‌های این برند را دارید بهتر است پیش از انجام این کار در مورد مشکلات رایج تویوتا که در این مطلب از وبلاگ فروشگاه اینترنتی قطعات خودرو خارجی و وارداتی یدکیجات به آن پرداخته‌ایم آشنا شوید.

معایب تویوتا که باید حتماً به آن‌ها توجه کنید

همان‌طور که اشاره کردیم خودروهای تویوتا دوام بالایی دارند با این حال همین خودروهای باکیفیت برای اینکه همچنان به خوبی کار کنند نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. اگر به مشکلات رایج تویوتا که در ادامه به انتخاب وب‌سایت aplusjapaneseautorepair.com بررسی شده‌اند رسیدگی نکنید در نهایت باید برای برطرف کردن آن‌ها هزینه‌های بسیار بالایی را بپردازید:

۱. نشتی روغن موتور

نشتی روغن موتور

یکی از معایب تویوتا که معمولاً در مدل‌های مختلف این شرکت مشاهده می‌شود نشت روغن موتور است. قطعات این خودروها به مرور زمان به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما و فشار دچار ترک و شکستگی می‌شوند که نتیجه‌ی نهایی آن نشت روغن است. برای تشخیص به موقع این مشکل باید به صورت دوره‌ای روغن را تعویض و در زمان انجام این کار خودرو را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که قطعات مربوطه سالم هستند و به درستی کار می‌کنند.

مهم‌ترین دلایل نشت روغن در خودروهای تویوتا موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • پیچ و مهره‌های فرسوده
  • واشرهای ترک‌خورده و قدیمی
  • آب‌بندی نامناسب فیلتر روغن
  • واشر فرسوده تابه روغن
  • عدم تعویض روغن در مدت زمان طولانی

۲. فرسودگی سریع ترمزها

فرسودگی ترمزها

از مشکلات رایج تویوتا که در بعضی از مدل‌های این شرکت دیده می‌شود فرسودگی سریع ترمزها است که حتی با طی کردن مسافت‌های کم در حد ۳۰ هزار کیلومتر هم اتفاق می‌افتد. البته سایر خودروهای این شرکت به ویژه‌ مدل‌های هیبریدی می‌توانند تا ۱۶۰ هزار کیلومتر هم دوام می‌آورند؛ بنابراین در هر صورت لازم است که وضعیت ترمزها را مرتب چک کنید تا بتوانید قبل از وارد شدن آسیب‌های جدی به روتورها و سایر اجزای ترمز مشکلات موجود را برطرف کنید.

در زمان بررسی وضعیت ترمزها، تایرهای خود را هم چک و از بالانس بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید تا بهترین تجربه را در زمان رانندگی با تویوتای خود داشته باشید.

۳. نشتی مایع فرمان

نشتی مایع فرمان

زمانی که حلقه اورینگ پمپ برقی نشتی می‌دهد سطح مایع فرمان کاهش می‌یابد و یکی از معایب تویوتا بروز می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است هر چند ماه یکبار یا زمان‌هایی که متوجه تغییر در وضعیت رانندگی خود شدید سطح روغن فرمان را بررسی کنید. البته از آنجایی که این مایع می‌تواند بسیار داغ شود، حتماً این کار را در زمان سرد بودن موتور و خاموش بودن وسیله انجام دهید.

اگر سطح مایع فرمان پایین باشد حتماً در یکی از قسمت‌ها نشتی دارید یا اینکه یک مشکل اساسی در سیستم بروز کرده است که باید به سرعت توسط یک مکانیک با تجربه برطرف شود.

۴. مشکلات مرتبط با سیستم احتراق خودرو

سیستم احتراق خودرو
Screenshot

بروز هرگونه عیب در سیستم احتراق خودروهای تویوتا می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به افزایش مصرف سوخت، سوخت ناقص یا توقف موتور اشاره کنیم. در حقیقت سیستم احتراق در گذر زمان و به علت‌های گوناگون از قبیل ورود گرد و خاک و زباله یا ساییدگی و پارگی دچار فرسودگی می‌شود. البته جای نگرانی نیست چرا که این مشکل یکی از معایب تویوتا به شمار می‌رود که با بررسی‌ها دوره‌ای می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

مطالب مرتبط: همه چیز درباره مزایا و معایب تویوتا راوفور

۵. خرابی پمپ بنزین

خرابی پمپ بنزین

یکی از دیگر از مشکلات رایج، خرابی پمپ‌ بنزین تویوتا است که عمدتاً در مدل سی‌ینا این شرکت دیده می‌شود؛ با این حال امکان بروز آن در سایر مدل‌ها هم وجود دارد. از کار افتادن پمپ بنزین منجر به از توقف حرکت موتور و حتی بروز تصادف و موقعیت‌های خطرناک می‌شود. به همین جهت شرکت تویوتا طی یک فراخوانی بزرگ تصمیم گرفت پمپ بنزین‌های معیوب را تعویض کند و این کار برای بیشتر از ۱.۸ میلیون خودرو انجام شد.

۶. رتبه‌بندی پایین ایمنی

رتبه بندی پایین ایمنی

ایمنی یکی از فاکتورهای مهم در تمامی وسایل نقلیه است و تویوتا در سراسر جهان به دلیل امنیت بالای مدل‌های خود شناخته می‌شود؛ با این حال اولین نسل تویوتا یاریس این شرکت که در سال ۱۹۹۹ معرفی شد رتبه‌ی ایمنی پایینی دارد. در حقیقت تویوتا برای عرضه‌ی یک ماشین اقتصادی مجبور شد تعدادی از ویژگی‌ها و مشخصات ایمنی را کاهش دهد، با این حال نواقص موجود در مدل‌های بعدی به صورت کامل برطرف شدند.

در حال حاضر مدل‌های مختلف این شرکت به سیستم‌های ایمنی پیشرفته نظیر فناوری جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از لاین و کروز کنترل تطبیقی مجهز شده‌اند که رانندگی ایمن‌تری را برای مشتریان تضمین می‌کنند. 

اگر نیاز به خرید لوازم یدکی یاریس دارید، کلیک کنید.

۷. مشکلات ایربگ

مشکلات ایربگ

ایربگ‌ یکی از مشخصات ضروری ایمنی در خودروهای مختلف و در عین حال از معایب تویوتا است که این شرکت در طی سال‌ها با مشکلات مختلفی پیرامون آن مواجه بوده است. برای مثال در سال ۲۰۰۷ بیشتر مدل‌های کرولا این شرکت به دلیل نگرانی که در مورد ایربگ‌ها وجود داشت از بازار جمع‌آوری شدند؛ چرا که تعدادی از آن‌ها مستعد پارگی در زمان باز شدن بودند و خطرات متعددی را برای راننده و مسافران به همراه داشتند.

علاوه بر این مشکلات کیسه هوا تویوتا هایلوکس هم منجر به جمع‌آوری مدل‌های آن در سال ۲۰۱۴ شد؛ به دلیل اینکه بروز یک نقص کوچک آن‌ها را بدون هشدار غیرفعال می‌کرد.

۸. معایب تویوتا در قسمت برف پاک‌کن

خرابی برف پاک کن

خرابی برف پاک‌کن از دیگر مشکلات رایج تویوتا است که در برخی از مدل‌های آن از قبیل RAV4 سال ۲۰۱۰ و RAV4 EV وجود دارد. برف پاک‌کن این مدل‌ها در ابتدا به درستی و بدون مشکل کار می‌کردند اما به مرور زمان دچار فرسایش و زنگ‌زدگی و در نهایت از جای خود جدا شدند. با این حال این مشکل چندان هم بزرگ نیست و استفاده از برف پاک‌کن‌های جدید می‌تواند به سرعت آن را برطرف کند.

سخن پایانی

در این مطلب با مشکلات رایج تویوتا آشنا شدیم. چنانچه هر یک از مشکلات فوق در ماشین شما دیده شده هرچه سریع‌تر به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید و اگر نیاز به تعویض قطعات یدکی تویوتا داشتید آن را با مناسب‌ترین قیمت از وب‌سایت یدکیجات خریداری کنید. قطعات انتخابی در نهایت دقت بسته‌بندی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آدرس مورد نظر شما ارسال می‌شوند.

سوالات متداول

۱. بزرگ‌ترین مشکل خودروهای تویوتا چیست؟

یکی از مشکلات رایج تویوتا خرابی پمپ بنزین است که عمدتاً در مدل سی‌ینا این شرکت دیده می‌شود.

۲. مشکلات رایج تویوتا چیست؟

مشکلات گیربکس، نقص سیستم ترمز، اشکال در سیستم تعلیق و خرابی پمپ بنزین بخشی از معایب رایج خودروهای تویوتا را تشکیل می‌دهند.

۳. خودروهای تویوتا چقدر عمر می‌کنند؟

میانگین عمر خودروهای تویوتا بین ۳۲۰ هزار تا ۴۰۰ هزار کیلومتر است که در صورت مراقبت و استفاده‌ی مناسب در بعضی از مدل‌ها به ۸۰۰ هزار کیلومتر هم افزایش پیدا می‌کند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *